سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تنور گرم نان در سرمای زمستان مشهد

  • کد خبر: ۱۴۵۸۴۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
تنور گرم نان در سرمای زمستان مشهد
در یک هفته اخیر موج سرما در مشهد بازار بسیاری از کالا‌ها و خدمات شهر را تحت تأثیر قرار داده است. در این میان، یکی از کالا‌های اساسی که تحت تأثیر سرمای هوا قرار گرفته، نان است.

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ در یک هفته اخیر موج سرما در مشهد بازار بسیاری از کالا‌ها و خدمات شهر را تحت تأثیر قرار داده است. در این میان، یکی از کالا‌های اساسی که تحت تأثیر سرمای هوا قرار گرفته، نان است. گزارش‌های میدانی از نانوایی‌های شهر نشان می‌دهد که این روز‌ها بسیاری از شهروندان به دلیل سرما ترجیح می‌دهند تعداد بیشتری نان بخرند و همین مسئله سبب افزایش تقاضا برای این کالا در شهر شده است. درکنار این موضوع، یخ زدگی آب برخی نانوایی‌ها نیز سبب شده است آن‌ها در برخی روز‌ها قادر به پخت نباشند و همین مسئله، تقاضای نان در سایر نانوایی‌ها را افزایش داده است.

افزایش سهمیه آرد

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهادکشاورزی مشهد در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه افزایش سرمای هوا سبب شده است میزان تقاضا برای نان در سطح شهرستان افزایش بیابد، می‌گوید: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شده است گاز موردنیاز نانوایی‌ها در مشهد تأمین شود. درحال حاضر روزانه روند تأمین گاز در نانوایی‌های مشهد رصد می‌شود تا اگر نانوایی در این زمینه دچار مشکل احتمالی شده است، بلافاصله برای رفع آن اقدام شود.

سیدعلی اکبر نصری سرآسیا می‌افزاید: براساس گزارش‌های دریافتی، تاکنون نانوایی‌های مشهد با مشکل جدی در حوزه تأمین گاز مواجه نشده اند، با این حال به منظور مدیریت بهتر توزیع نان تدابیری اندیشیده شده است؛ به عنوان مثال قرار شده است اگر در یک نقطه شهر به دلیل قطع گاز یا سایر عوامل، نانوایی‌ها نتوانستند نان بپزند، نان بسته بندی به میزان مناسب در آن منطقه توزیع شود تا شهروندان مشکلی در دسترسی به نان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضا برای نان سبب شده است سهمیه آرد نانوایی‌ها افزایش بیابد، بیان می‌کند: درمجموع سهمیه آرد آن دسته از نانوایی‌های مشهد که کمتر از ۲۰۰ کیسه بود، به ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیسه افزایش یافته و درنتیجه پخت نان در نانوایی‌ها بیشتر شده است. وی بیان می‌کند: شهروندان مشهدی می‌توانند خبر‌های خود را درباره هرگونه تخلف در حوزه فروش محصولات کشاورزی ازجمله تقلب، احتکار، گران فروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و نان و... با شماره پیامک۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

تأمین آرد نانوایی‌ها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در تأمین سهمیه آرد واحد‌های نانوایی در استان و مشهد مشکلی وجود ندارد، می‌گوید: هرچند تقاضا برای نان در روز‌های اخیر در استان و مشهد بیشتر شده است، به دلیل ذخایر خوب گندم و آرد در استان هیچ مشکلی در تأمین این کالا‌های ضروری نداریم و شهروندان بدون نگرانی می‌توانند نان موردنیاز خود را خریداری کنند. وحیدرضا فریدونی می‌افزاید: اکنون مشکلی در تأمین آرد نانوایی‌ها وجود ندارد، با این حال از شهروندان می‌خواهیم که نان را به میزان موردنیاز خانوارشان خریداری کنند؛ چون تجربه نشان می‌دهد هر زمان که بیشتر از نیاز خانواده نان خریداری شده، بر میزان ضایعات آن نیز افزوده شده است.

وضعیت مناسب پخت نان

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: درحال حاضر همه نانوایی‌ها در شهر به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مردم نگران تعطیلی نانوایی‌ها نباشند؛ مشکلی در زمینه توزیع نان در مشهد وجود ندارد. احمدرضا کشتگر درباره دلیل افزایش صف نانوایی‌ها توضیح می‌دهد: همواره در فصل زمستان، تقاضا برای نان افزایش می‌یابد و این مسئله مختص امسال نیست. معمولا در زمان‌های سرد افراد سعی می‌کنند نان بیشتری بخرند تا در فاصله زمانی کمتری به نانوایی‌ها مراجعه کنند. وی تأکید می‌کند: در روز‌های اخیر بازرسی از نانوایی‌ها در شهر افزایش یافته است تا با تخلفات احتمالی برخورد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->